En el Col.legi Petit Món de Castelldefels, fan un dia a la setmana una activitat anomenada "el dia de la fruita". Aquesta activitat la realitzen trimenstralment; això els hi prermet crear uns bons hàbits sobre l'alimentació en la etapa infantil. És tot un repte pels pares, educadors i professionals de la docència.
És important desenvolupar aquests hàbits tan saludables per crear una bona alimentació pel nen i així també incorporar les fruites a la seva dieta diària. No hi ha dubte que és una mica difícil animar-los però podem crear activitats i receptes divertides que ens ajudim a aconseguir que s´acostumin a menjar fruites. Amb això s'aconseguirà que en un futur el nen no tingui carències alimentàries.
Els mestres han decidit realitzar-lo durant el tercer trimestre (abril-juny) ja que consideran que el canvi estacional de la primavera a l'estiu és época on abunden més varietats de fruites i on els nens poden gaudir i conèixer les seves textures i gustos amb un clima més acollidor i durant més temps.
És important desenvolupar aquests hàbits tan saludables per crear una bona alimentació pel nen i així també incorporar les fruites a la seva dieta diària. No hi ha dubte que és una mica difícil animar-los però podem crear activitats i receptes divertides que ens ajudim a aconseguir que s´acostumin a menjar fruites. Amb això s'aconseguirà que en un futur el nen no tingui carències alimentàries.
Els mestres han decidit realitzar-lo durant el tercer trimestre (abril-juny) ja que consideran que el canvi estacional de la primavera a l'estiu és época on abunden més varietats de fruites i on els nens poden gaudir i conèixer les seves textures i gustos amb un clima més acollidor i durant més temps.
Per començar els mestres informen als pares mitjançamt un escrit que tots els dimeces els nens han de portar una peça de fruita per menjar al hora de l'esbarjo.
Nom de la activitat: “el dia de la fruita”
Desenvolupament de la activitat:
Les educadores consideren convenient que cada setmana els nens puguin escollir la fruita que més els agradi de les vuit fruites que aparéixen en el quadre que han creat.
Tots el dimecres abans d'anar al pati l'educador/a dirà als nens que mostrin la seva fruita i que diguin quina és, seguidament s’apuntarà a la pissarra cada fruita.
La fruita que tingui méspunts guanya.
Desprès cada nen posarà en el quadre de la fruita un gomet del color que toca aquella setmana a la graella on està el seu nom i posant-lo a sota de la fruita que ell ha portat.
Tots el dimecres abans d'anar al pati l'educador/a dirà als nens que mostrin la seva fruita i que diguin quina és, seguidament s’apuntarà a la pissarra cada fruita.
La fruita que tingui méspunts guanya.
Desprès cada nen posarà en el quadre de la fruita un gomet del color que toca aquella setmana a la graella on està el seu nom i posant-lo a sota de la fruita que ell ha portat.
Aquest quadre, està formant per una cartolina gran i està dissenyat de la següet manera. És un quadre de doble entrada, a la part esquerra es posa el nom de cada nen, a la part de dalt es posen els dibuixos de les següent fruites en les cinc columnes que hi ha. Per exemple: primera columna plàtan, segona columna poma, tercera comuna pera, quanta columna taronja i cinquena columna kiwi, raïm, maduixa i cirera.
Observacions: si per exemple hi ha algun nen al·lèrgic a la fructosa i no pot menjar fruita, aquest nen participarà fent de fruiter/a i dibuixarà a la pissarra la fruita guanyadora. Es pot realitzar una corona de cartolina amb fruites de paper, per fer aquest personatge, i així el nen es sentirà més identificat.
Fotografia de corones de fruites.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada